woensdag 15 februari 2017

Greta Riemersma's verzet tegen Wilders (2)

Greta Riemersma schrijft in de op een na laatste alinea:

"Terwijl ik dit schrijf, zegt mijn zoontje (12): ‘Mama, wat gaan we doen als Wilders premier wordt?’ We praten thuis nauwelijks over Wilders, maar mijn zoon heeft hem op het journaal vaak ‘minder Marokkanen’ horen roepen. Ik antwoord: ‘We gaan gewoon doorleven.’ Ik voel me minder zeker dan die woorden klinken, maar Wilders krijgt mij er niet onder."

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven:

Wij wonen in Rotterdam-Zuid. Op een dag komt mijn dochter (10) met de vraag: 

"Papa, mag ik morgen naar school ook een hoofddoek om?" 
"Oh?" zeg ik verwonderd, "waarom?"
"Iedereen heeft er een om."
"Iedereen?"
"Nee gekkie, alleen de meisjes!"
"Haha, ja bij jongens zou dat wel gek staan hè. Nou, als jij dat echt wil, dan mag dat hoor." 
zeg ik, maar ik voel me minder zeker dan mijn woorden klinken.

Heb je het interview van Wilders met Rick Nieman gezien? 
Daar las Wilders ook een mail voor. (10'20")

Ik heb nog meer verhalen uit eigen ervaring:

Ik heb in de jaren 80 zo'n jaar of 7 gewerkt in de Volwassen Educatie voor Emigranten in Rotterdam.
De eerste week werd ik ingewerkt. Ik zat in de docentenkamer met de directeur. Er kwam een Marokkaanse vader zijn drie dochters inschrijven. De directeur nam de intake af. Een half uur later stapt hij weer binnen en rapt 
"Die zien we nooit meer ...terug!"
"Huh? Hoe dat zo?" vraag ik.
"Die drie dochters van hem komen echt niet naar school. Ze mogen niet eens buiten komen."
"Maar waarom heeft hij ze dan ingeschreven?"
"Voor de kinderbijslag en studietoelage natuurlijk!"


In mijn eerste jaar had ik een groep van zo'n 25 cursisten. 
Op een dag zaten er nog maar 3 á 4 in de klas. Ik begreep er niks van.
Ik naar een collega. Ook bij hem was de klas zo goed als leeg. Op chinezen en mensen uit de Balkan na.
"Wat is er aan de hand?" vroeg ik
Hij kijkt mij lachend aan en zegt: "Ramadan!"
Dat waren ze vergeten te vertellen tegen mij: 
"Alle moslims slapen deze maand overdag."
"Oh? En 's nachts dan?"
"Eten, drinken, feesten!"


De directeur zei eens 

(uiteraard moest hij zijn opmerking introduceren met;
"ik mag het misschien niet hardop zeggen, maar...")
"Hoe langer ik hier werk, des te rechtser ik word."
"Dat zal toch wel meevallen." zei ik terug. 
Tja, het was pas mijn eerste maand dat ik er werkte.
Maar na 4 jaar hoorde ik mij hetzelfde zeggen. Zonder het intro. Daar ben ik te bot voor en vind het probleem te urgent. Maar ik had het net als mijn directeur helemaal gehad met al die smoesjes en klaploperijtjes.

Het was "gewoon" waar: wij werden misbruikt. 
Ja, zo voelde dat echt. Nee, zo WAS het echt.

In de lerarenkamer vroeg ik of er ook iets met religie werd gedaan in de klas.
Nog nooit riep een heel team zo hard, eensgezind, unisono: "Nee!! Doe dat NOOIT!"

Is het ondertussen veranderd? 
Met de kennis van toen én nu
wordt nog steeds geen flikker gedaan!

(kijk even naar de P.S. de docu "Politicologica":
en hoe oud-, ex PvdA-ers NU PAS durven toe te geven wat ze toen niet durfden.)

Veel van mijn kennissen en vrienden werken net als ik in de "softe sector" (onderwijs, zorg)
Een zeer linkse, dus sociaal (GL, PvdA, SP) stemmende vriendin werkt in de jeugd- en gezinszorg in Den Haag. Ik laat haar graag vertellen over haar werk. Uiteindelijk heeft ze dezelfde ervaringen als ik. Ja, 2017. 
Elke keer eindigt ze met een angstig "maar ik stem echt niet op Wilders." 
Waarop ik steevast reageer met: "Ondanks dat hij een punt heeft?"

En dat is MIJN punt: 
ondanks dat zelfs de werkelijkheid wordt gezien,
wordt deze niet toegegeven,
wordt er niet naar gehandeld. 
Waarom is dat toch?

Uit angst?
Ja, angst. Maar niet de angst waar jij, Greta je tegen verzet (of volgens mij tegen zou moeten verzetten.)
Tegen Wilders in verzet komen is namelijk volkomen ongevaarlijk. 

Sterker: Hele volksstammen durven er niet voor uit te komen. Ze worden een nieuwe gediscrimineerde groep. (Zie onder de P.S.)

Stop de boodschapper de schuld te geven.
Richt je op de boodschap.

(Wordt vervolgd.)
RFTS


P.S.

En ach, het NOSjournaal

Mirjam laat het filmpje even zien op twitter. Lees ook de reacties eronder. 
Greta, dan lees je dat er veel meer mensen er heel anders over denken dan jij denkt.
Volgens mij zegt hij op het eind, dat wij 

zonder allochtonen nog steeds alleen maar stamppot zouden eten...
Kut! Ik eet inderdaad nog vaak stamppot! Barbaar dat ik ben!
Lachen toch?

Diezelfde meneer die zo leuk vertelt, twittert dit:






"Lachen toch?"
En het wordt nog "leuker"


En hij trekt zijn conclusie:

en probeert er mee weg te komen:



Is dit schandpaal gedrag van mij?
Ja, een beetje wel.
Met het doel om iedereen wakker te schudden. Ook Rachid. Zeker ook Rachid!
Hij moet weten, dat hij niet met elke smoesje zomaar weg kan komen.
Die tijd moet voorbij zijn.
Zoniet? Tja, dan is het inderdaad "onze eigen schuld". 




Nog een voorbeeld dat we niet objectief worden ingelicht. WAAROM is dat toch?


Gisteren kwamen mensen aan het woord die "uit de kast durfden te komen".
Nee joh, niet als homo, als PVV-stemmer!
Meest gediscrimineerde bevolkingsgroep is ondertussen "de PVV-stemmer"
zo laat nieuwsuur van 14-02-2017 zien op 15'25'' 
Daarvoor (op 03'30'') wordt het probleem aangekaart van terugkerende jihadstrijders. Da's helemaal lachen. 






(18-02-2017)
Drie pagina's in de Volkskrant: 
"Hoogopgeleide PVV-kiezers komen uit de kast"






Er is ook POSITIEF nieuws
Vandaag (15-02-2017) staat in de Volkskrant
een leuk, goed interview van Gert-Jan Segers (CU).
Ik zou als atheïst bijna op hem gaan stemmen. Och, waarom niet eigenlijk?

(16-02-2017)
Tja, een dag later wordt mijn kritiek meer dan bevestigd door de docu "Politicologica" 
"Waarom krijgt de PvdA de schuld van het mislukking van de Multi-Culti-samenleving?"

Rottenberg:
"de automatische reflex, als iemand van rechts (Bolkenstein) allochtonen aanvalt, dan moet je goed nadenken of dat wel kan." (?)
Kijk vooral naar de wijze lessen van Ayaan Hirsi Ali vanaf 20 minuten.
Na 22 minuten komt Fortuyn zelf in beeld. 
Ja, hij en zijn ideeën waren taboe. Geven ze nu pas toe.
Na 27 minuten hoor je hoe het werkt: Oudkerk over Fortuyn....
"Perfecte (kaarsrecht) analyse, maar zijn oplossingen waren klote...."
UIteindelijk vraagt Oudkerk zich af: "Pffff, waarom deed ik dat?"

Na 15 jaar en vermoord te zijn, horen we de PvdA eigenlijk dit zeggen:
"Naïef en laf waren we, Fortuyn had gelijk..." 
"NU zouden we het wél laten zien..."
Oh? Echt? Of
moeten we nu wéér zo lang wachten?
Blijkbaar.

Ondanks of dankzij de geniale columnisten van De Correspondent?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten