dinsdag 5 december 2017

BLOCKEN


 



Een van mijn eerste twitterblocks:



(bijna) om trots op te zijn toch?

Blocken in een democratische wereld.
Waar men trots is op de vrijheid van mening. 

Welke mening dan ook. 
En het mogen uiten daarvan.
Zeggen ze. Behalve natuurlijk
als het een kritische mening is op de eigen mening
dan gaan we blocken!



Blockers kunnen de democratie niet aan!
Diep van binnen willen ze een dictatuur.


Stel je toch eens voor dat je ineens in aanraking komt met een andere mening. Je moet er toch niet aan denken. 

Blockers zijn onzeker
daarom willen ze geen ander inzicht of mening horen.

Willen de blockers misschien de echte, grote, boze wereld buiten houden?
Als iets niet klopt, niet overeenkomt met hun ideaalbeeld, hun narratief
duwen ze het weg. Ver weg. Zo ver mogelijk.
Want
voor je het weet ben je geïnfecteerd met ideeën die niet overeenkomen met wat jij als ideale wereld ziet.

Surprise! 

De wereld is niet ideaal en perfect.
De wereld stinkt! Als een riool! 

De wereld stinkt als twitter. En omgekeerd! En juist dát vinden blockers "stom"


"Ja maar, moet ik dan die scheld-kanonnades, beledigingen, bagger,
zomaar over me heen laten komen dan?"

zoiets zou Femke Halsema gezegd kunnen hebben,
"daar heb ik echt geen zin in!" beargumenteerde ze haar opzegging van haar twitteraccount.

En daar heeft ze wel gelijk in. Dat schelden is nergens voor nodig.

Maar Femke "was toch dol op een fel debat."
Zegt ze.
Maar ja, toen ging het nog om stemmen.

Zonder twitter heeft Femke altijd gelijk.
Wat een heerlijk gevoel.
Ze krijgt niet eens te horen dat ze een boek heeft geschreven (Nergensland) met een gepikt idee.
"Ik moet wel geniaal zijn, want niemand spreekt mij tegen." zal Femke denken.

Héérlijk die oogkleppen van twitter

voor paarden die eigenlijk geen echte paarden zijn. Daar zijn ze te klein, miezerig voor.
Blocken is - zeg maar - oogklepjes voor shetlandpony's.


Maar het kan nog erger.

Op Facebook kun je de optie "Opmerking plaatsen" uitschakelen. *)
Je wilt heel graag je mening openbaren. Jawel, die is namelijk BestWel belangrijk wel.
Maar zonder commentaar ja!
"Vind ik leuk!" mag wel.
"Delen" ook. "Stel je voor dat m'n hele wereldbeeld niet klopt? Wat dan?"


"Twitter is een open riool!"
Als dat zo is, is
twitter een perfecte afspiegeling van de "echte, grote, boze wereld"

Maar dan zonder blocken.
"Zogenaamd blocken" kan wel, dat heet negeren.
Echt blocken "in the real world" is simpel moord.

Goh,
dan valt twitter nog mee.

Twitter is voor watjes. Een kritische reactie en ze kunnen blocken. Kom daar maar eens om in de echte wereld.

De echte wereld is het riool!
vergeleken daarmee is twitter een helder kabbelend beekje dat zichzelf reinigt.
Goh, 

zo had ik het nog niet eens bekeken.
In een trein zitten een stel "kutmannekes"
de boel te vernielen en medepassagiers uit te dagen.
Ze vallen een jonge vrouw lastig.
Wat doe je?
Blocken?

Wat is nou het riool?

Op twitter wordt onbeschoft gedrag wel degelijk gecorrigeerd.
Misschien zelfs méér dan in de "analoge wereld".
(omdat het ook anoniem kan? <];-))

Moet er geen twitter-rechter komen die bepaald of iemand
onbehoorlijk twittert of onterecht blockt?

Blocken is
als een kind slaan. Onmacht.
De werkelijkheid niet willen zien.
Gehoord willen worden, zonder te luisteren.
Denken daggu meer zeit assunne rechte verrekesstèèrt.

Negeren (op "mute" zetten)
is ook een vorm van blocken.
De reageerder heeft het dan niet eens door.
Uiteraard met de smoes dat het "argumentloze reacties" zijn.
Maar bedoeld wordt "een andere mening: getsie!"




Blocken doen vooral bange arrogantjes en slappe watjes, 
die de échte werkelijkheid niet aankunnen
en daarom in de twitterzone ronddwalen als zich oppermachtig voelende superargo's zoals 


 


RFTS

----------------------------------leesvoer---------------------------------------------------------------------

De "grote" Rutger Bregman
ja die van de meeste mensen deugen




Theodor Holman krijgt zo een boek van hem. Ikke nie.





*)   Voorbeelden van facebook zonder "Opmerking plaatsen"
Ja! je mag ze wel "Leuk!" vinden en vooral "Delen!"







Via een blog van Anja Meulenbelt heb ik alsnog gereageerd.
Mijn reactie kun je hier lezen.
(Uit voorzorg, want mijn reactie zal ze wel wegmoffelen.)






Natuurlijk kan, mag, zal Arnoud van Doorn 
(eerst PVV-er, drugsdealer, daarna fanatiek moslim...)
niet ontbreken:
Hij zal maar kritiek lezen. Daar is hij te laf voor. 
Maar Arnoud, je mag liegen hoor van de islam. 
Nee nee, dat heet taqiyya, da's geen liegen.





Deze "jongen" roept op om Sinterklaas te vermoorden:


Maar daar mag niemand op reageren: 


11-02-2018
Ohja, hij zegt in het programma #DeNieuweMaan dat het allemaal....
een GRAP was. 

Voltaire (1694-1778) zou ooit gezegd hebben (want helemaal zeker is dit niet):
“Ik ben het niet eens met wat je zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen.” 

Edmund Burke (1729-1797):
“Het enige dat het kwade nodig heeft om te zegevieren, 
 is dat goede mensen er niks tegen doen.” 

Er zijn twitteraars die niemand volgen
Vinden ze niet nodig.
"Wat moet ik met de mening, inzichten van anderen, als die van mij geweldig, geniaal zijn!"
"Bestaat er iemand die interessanter is dan ik? Nou dan!"









Hele kuddes die blocken
Kijk; feyenoorders blockeren ajacieden. Da's logisch.
Maar bij meningen, discussies, openbaar debat, gebeurt het ook al. 
Voor-Zwarte-Piet-ers blocken de Tegen-Zwarte-Piet-ers.
Voor-Gloria-Wekkers blocken Gloria-Wekkers-Slaat-Onzin-Uit-Maar-Verdient-Er-Goed-Mee-Zelfs-Prijzen, 
bijvoorbeeld:


Even inzoomen.
Jawel; ter herkenning.

Dit kuddetje begint echt een block-cluster te worden.




Sander Schimmelpenninck
lijkt heel redelijk, sociaal, democratisch.
Maar wat lijkt is niet altijd zo.









(21-12-2017)
Blocken kan ook een gunst zijn:






(21-12-2017)

Kijk nou! Hans Nijenhuis heeft zich "misdragen" bij #jinek, iets van
"Als jij oliebollen bakt zoals je praat...."
Dan kun je commentaar, kritiek verwachten
en wat doe je dan: blocken
Zelfs als het terecht is (de kritiek hè, niet de block)






(22-01-2018)
Farid Azarkan van *mpff*  DENK blockt ook om het mintste of geringste.
Hier volgt hij eerst iemand om hem daarna te kunnen blocken...
Maar zelf heeft hij natuurlijk ALTIJD gelijk. 
*Ja, tjee, goh, kunst, wat wil je man, met die islam*


(08-02-2018)
Zou het kloppen wat Michiel Kapteijns beweert
dat vooral linkse mensen blocken?
Omdat ze niet tegen kritiek kunnen?
Da's toch bijna een religie dan? "wij hebben de beste waarheid!"
Goh, die Paul de Leeuw toch; waarom geen antwoord op je "Wilders dood"sketch?






(10-02-2018)Blocken komt in de beste families voor.
Zelfs door hen waar je het niet van zou verwachten.
Ik niet althans. En Kouwe Kikker.







(19-05-2018)
Een zekere Frederike Geerdink raakt in een Twitter-discussie met Boris van der Ham.
Boris verwijst ook naar zijn boek:









M A A R 
Frederike is niet van plan dit boek te gaan lezen, want....




en....HOPPA!







Echt!!
Ik verzin dit niet!!

Trouwens het is door meerderen opgevallen.
Jan Dijkgraaf bijvoorbeeld.

Tofik Dibi heeft mij (natuurlijk) allang geblockt.
Deze keer ging het om deze tweet:





Tja...je kunt het er ook wel eens naar maken.
Hoewel...


           

(04-06-2018)
Deze beste meneer Sybren gaat FF lekker los op twitter
(ik heb niet kunnen achterhalen waarom precies)
Maar er komen nogal wat reacties op
Zijn antwoord: "&*%^$%#@#)(*&" .........*block!*

Wat info over en van Sybren Kooistra (zonder blocken)
in een column van Sylvain Ephimenco
en de link in deze column: "Invloed van de extremen..."



Nooit gezien, toch geblockt
Nog nooit een tweet van haar gelezen
laat staan verstuurd
Toch een block.
Uit voorzorg denk ik. 
Een witte man zou dan "angst" worden verweten. Of Arrogantie.

Wel leuk dat Twitter suggesties doet voor andere twitteraars om te volgen...






Ik wil niet lullig doen, maar
is dat blocken een ding bij "pigmentbedeelden" en moslimmekes?

Deze democratisch (!!) vechter voor vrijheid van alles, dus mening, uiting, sekse, godsdienst, kortom vrijheid voor ALLES
vindt blijkbaar dat een andere mening niet mag:











(09-07-2018)
Peter Breedveld gaat zich ook bemoeien met de hetze tussen Arthur van Amerongen en Dirk-Jan van Baar.




Nou is het leuk natuurlijk om zijn schrijfsels te lezen en vooral...te becommentarisseren.
Daarvoor schrijft hij toch ook: lekker stangen, zuigen, porren, jennen, uitlokken, UITLOKKEN!....
maar ja
wil ik reageren
kan dat niet, want Petertje vindt alleen zijn eigen mening interessant, belangrijk en ...waar!
Dan moet er niet nog eens kritische reacties op gemaakt kunnen worden.
Hoe groot kunnen je oogkleppen zijn???




(25-07-2018)
Ahh, Doe noggus een voorbeeldje!
Ok.
Dit keer van El Hammoetsjie Otman
El Wie?
Deze Belgische meneer!




M A A R  het kan ook "positief"





Dit naar aanleiding van een filmpje van een slingerende caravan



Marko Ruijtenberg 
wordt blijkbaar door veel "rechts-kritische" mensen geblockt.
Hij heeft wel degelijk een punt:





(13-08-2018)
Zelfs "Eus" blockt
Özcan Akyol heeft al heel wat boeken, documentaires, bijdragen aan talkshows "op zijn naam staan",
allemaal met de democratische vrijheid van mening hoog in't vaandel, verdedigend.
En toch blockt hij anderen.
Is de vrijheid van een andere mening niet democratisch meer?
En de vrijheid van kritiek?
Want dan gaat Eus blocken. Da's dan weer raar.

Eus blockt Bob (Dijkgraaf, ja "de broer van Jan")



Okke Ornstein
is een lekkere rellert
De afgelopen week vooral tegen Wierd Duk
en dan met bedreigingen hè
Iets met Pim tegenkomen 
Ik vraag of hij Pim Fortuyn bedoelt....*BLOCK!*

En deze held heeft zelfs in't gevang gezeten, is gemarteld, is beschoten...ja echt;
dat staat op zijn afa
nou zo'n held wordt het te veel als ik een vraag stel.






Twitter en Facebook
blocken of schorsen zelf ook: je mag er niet meer op.
Soms permanent, soms een maand, een week, 24 uur

Bijvoorbeeld LaMoon






Ikzelf
ben al 2x (jaja, die ezel en de steen) geschorst bij (? in?) Facebook.
Het ging om 2 tepels
Ja, van een vrouw
Dan ben je de lul. 
Het zijn ook net moslims hè, die amerikaantjes.



Ik had ook een protest ingediend na de schorsing.
Maar dat mocht allemaal niet baten.
(Vonden wij wel grappig)


Hugo de Jonge
onze minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
heeft gelukkig niks met zorg te maken




Pieter Visser
blockt ook

omdat iemand de bijbel achterstevoren wil lezen...
dan vraag je erom






Boekestijntje
is ondertussen bij iedereen wel een bekend begrip. (Roddelen met de microfoon nog aan.)

Arend Jan Boekestijn (@ajboekestijn) blockt er blijkbaar ook lustig op los,


Ach DrGerritJanMulder (@MulderDr) is door beiden weggeblockt.
Beetje dreinen.




(12-11-2018)

Wat heb ik geleerd in tussentijd?
Ga nooit serieus met een moslim(a) proberen over echte issues in gesprek.
Besnijdenis
bijvoorbeeld.
Ik had niet mogen zeggen dat het wel degelijk voor echte problemen kan zorgen. (jeuk)
Oafa Ezzahraoui kan daar niet tegen.
"Te veel informatie" tweette ze terug en *hoppa!*  *BLOCK!*

Nee, ze integreren echt wel goed hoor die moslimkutjes.







Voor een watje 
dat niet tegen de waarheid kan
is blocken natuurlijk wel een uitkomst:



Michel wordt behoorlijk onderzocht door Chris
en dat vindt Spekkers maar niks


Mark Wendrich
vindt die democratie en zijn vrijheid van mening plus de uiting daarvan ook maar niks.

Hoe moeten sommige mensen ooit leren?

Mark is er zelfs trots op.




Ik heb gereageerd:



Kan het niet laten hè.
Benieuwd of Mark mij ook blockt.

Zou dit iets verklaren:



Kan ik Mark ook "een normale moslim" noemen?



Een paar weken later komt GerritJanMulder weer terug




Maar "in no time" gaat er weer een verzoek naar twitter om hem te "bannen"
door een zekere mevrouw Smit.



Dan volgt er een hetze tegen deze mevrouw.
Terecht?
Ik denk het wel, maar oppassen dat het niet smerig wordt.

Linda heeft haar account vanmiddag (11-05-2019) maar achter een slotje gezet.
Het werd haar toch te veel.






(10-08-2019)

Deze staat op de blog "Burkaverbod"

Spoileralert: ik wordt geblockt door Bob.
Maar ik vraag me af wat ik fout heb gedaan.



Bob van Keulen 
heeft sowieso een hele berg portretten gemaakt van aanwezigen.
Echt hilarisch!

Arnoud van Doorn was er.


Geen toestemming van Bob van Keulen voor screenshot afbeelding. 


De terrorist Moessa Lgul (of zoiets)

Geen toestemming van Bob van Keulen voor screenshot afbeelding. 


Eigenlijk had de politie 25% van alle van terrorisme verdachten zo op kunnen pakken.
Maar dat zou Nederland veiliger maken.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Kom kom, we zijn niet van de politie zeg.

Onze nationale moslidioot Maiwanneke was er ook.

Geen toestemming van Bob van Keulen voor screenshot afbeelding. 


Antifa
was er natuurlijk ook als de kippen bij.
Zónder kop uiteraard.

"Nee nee nee...verkeerde intentie! Dat kan ik zo zien..."
Tegen fotograaf Bob van Keulen. 
Ja, dát kan iemand van Intifa zo zien, want die zijn scherp TEGEN etnisch profileren.

Geen toestemming van Bob van Keulen voor screenshot afbeelding. 


Ok Bob!
Begrepen. Heb jouw foto's allang weggedaan
Nou niet blijven zeiken zeg.
Ben ik gaddakke eerlijk, krijg je er nog meer gezeik van.
(Als ik dat geweten had.)
Hup! In je mand! Neem je pillekes op tijd in en ga fotootjes schieten.




Opeens kreeg ik een tweetje van Mini:



En inderdaad: ik ben geblockt.

Waarschijnlijk kon hij de emoties niet aan:





Zou de roem hem naar de teelballekes zijn gestegen?
Toch verkeerde pillekes?

Rustig maar Bob, ik ben helemaal niemand.
Dat ik een paar twitterkiekjes van je wilde stelt geen klote voor man.
Als ik per week 1000 klikjes heb is't veel.
(let wel: NIET GEDAAN, eerst gevraagd. Wat een WATJE bennik hè?)
---------------------------goed, genoeg hierover-----------------streep erdoor--------





Harald Doornbos
zit vaak bovenop het "gevaarlijke nieuws".
Ja, dat doet hij goed.
Dat gevaarlijk nieuws komt dan weer vaak van plekken waar...hoe zal ik het zeggen...waar veel...eh...moslims rondlopen.
Ja, dat is volgens mij toch wel een feit.
Nou,
niet voor Harald.

Ga dat nou niet zeggen waar Harald zelf bij staat, want...
"voor je het weet" heppie een BLOCK!

Veel geblockten weten soms niet eens waarom ze zijn geblockt.





Ja, ook ik ben geblockt door Harald.
Waarom?
Een kritische opmerking over moslims.
Over het zwijgen van "de normale moslims" bij islamitische terreuraanslagen.
Met name over Nourdeen Wildeman 

Moet je niet doen. 
Behoor je gelijk tot "een bepaalde categorie".
Oftewel, dan discrimineert Harald je direct tot populist, islamofoob.
Dat dan weer wel.

Harald lijdt heel veel erg aan het Stockholm-syndroom.






Humor
Niet iedereen heeft er last van, dus
kan dat zelfs een reden zijn om iemand te blocken.

Eenvandaag had een item over de stakingen van de laatste weken
van de boeren, de bouwvakkers en de mensen in het onderwijs.
Die laatste staking ging niet door want er was 460 miljoen gereserveerd.
(Hoewel de kleine vakbonden wél willen gaan staken.)

Antoinette miste een groep:
Ik dacht,
laat ik de boel eens relativeren:

Oei:



Niet meer te redden,
dus ik dacht: dan maar nó een keer de geinponem uithangen:


Maar ik was al te laat en kon deze al niet meer verzenden. Ik was al geblockt.

Dat ze mij blockt
is geen probleem, maar ik vraag me dan wel af "waarom?"
Heb ik haar beledigd? Hoedan? Was het grapje zo flauw, dat ze dat niet kon verdragen.

Deze twee van mij kon ze wél waarderen door te liken:






Vreemd toch?




Ik ben geen anoniem trolleke.
Ja, ik heb maar 380 volgers. 
Het aantal volgers is uiteraard veel belangrijker dan WAT degene zegt. 
Kwantiteit boven kwaliteit.
De massa bepaalt. Daar heeft de geschiedenis een paar leuke voorbeelden van.
Maar dat is een normaal menselijke eigenschap. Schietmijmaarlek.

Geen discussie mogelijk... Democratie is duidelijk niks voor Antoinette.
Antoinette?
Wie is dat?
Weettikkut. Kan iedereen zijn.
Is gewoon weer zo'n anoniempje joh.
Een trolleke.
Maar ze heeft wel méér volgers dan jij Roeffie.
Kijk eens goed
Oeps...
380 is meer dan 266. Toch?

Ik denk dat Antoinette@Readingmaid )
zichzelf nog zou blocken als ze op haar eigen tweets zou reageren.




Moslims zijn super-blockers
Maar ja, blocken is ook zo ondemocratisch als wat: ben je het niet met iemands mening eens: BLOCK!
Moslims en democratie: het zal nooit wat worden.
  







Het komt in de beste families voor.
En boos of beledigd reageren hoeft helemaal niet:




Gelukkig heeft Hans niets met 
informatie, meningen, argumenten, journalistiek, democratie, hoor en wederhoor.






Die Marie zijn we al vaker tegen gekomen.
Bekeerde moslima. Tja, die kunnen de democratie eggnie hendelen.







De Iraanse Generaal Sulaimani wordt in Irak gedood door Amerikaanse drones.
Dit komt ook in Buitenhof ter sprake.
Zoals zo vaak wordt het eenzijdig besproken.

Ik twitterde: 


Bart Verschoor wist dat Iran wel degelijk het paradijs was.
Want daar kwam het woord vandaan. Via het Grieks werd het woord "paradise"

Nou dat vond ik geen enkele reden om het Iran van nu
nog steeds een paradijs te vinden.
Leven in Iran is voor de meeste mensen geen paradijs, maar een ware hel.

Nee, ik was een cultuurbarbaar dat ik Iran niet als paradijs wilde zien.

Ik heb een paar van zijn tweets kunnen achterhalen:






Bart legt het hier nóg een keer uit:
heb je een tuin als een paradijs, dan is dat land een paradijs.






Kortom:




De aanslag op Soleimani
Wat Trump heeft veroorzaakt? Uiteraard is hij schuldig. Aan ALLES!
Alleen dat pikt niet iedereen meer.
Zoals "ik zei de gek"


Maar ook Nausicaa Marbe


Bart Verschoor denkt dat een mooie tuin garant staat voor eeuwige vrede of zoiets
maar tegen een Pink Floyd liefhebber moet je bijvoorbeeld niet gaan zeggen
dat als een islamitische staat als Iran het voor het zeggen zou hebben
Pink Floyd's eerste LP niet eens uitgebracht zou mogen worden,
want dan ga je op een block:




Nogmaals:
Democratie is niet voor blockers
Hoe gaan blockers om met een weerwoordje in de "echte grote mensenwereld"?



Blocken?

Het komt ook al in de beste families voor.

Ook schrijfster Ann de Craemer doet het:









Leo Lucassen twitterde
Och, weet Leo veel. Hij weet veel uit boeken. Heeft nog nooit zelf asperges gestoken.
Mijn vader had ze zelf in z'n tuin. Nou daar doe je geen twee weken over hoor.
Maar 
hier ging het niet om.
De TL ging al snel over andere vluchtelingen dan Polen.





@nananouvelle reaeerde met Waarom?

Ik reageerde met:











Als iemand vijf jaar procedeert, betekent dat dat het de eerste keer is afgewezen.
Ze gaan dan in hoger beroep, en weer, en weer. 

Uiteraard is de Nederlandse staat mede verantwoordelijk dat ze dit toestaat.
"Geen kans"?
Ze worden de laatste jaren zelfs voorgetrokken, omdat wij oikofoob zijn. (Jammer, maar ik moet Thierry hierin toch gelijk geven.)
Vraag het eens aan Özcan Akyol, Fidan Ekiz, Ali B, Ebru Umar of aan mijn schoonzoon.





En dan dat minachtende "Fijne avond nog..."
Getverdemme! Ik verzamel dit soort tweets.
Precies om wat het is: het klinkt vriendelijk, maar is vals. 







Ik kon het weer niet laten:






Er zijn zelfs mensen die trots zijn om geblockt te worden.
Of...
ze doen natuurlijk alsof.

Dat deden ze als kleuter al. 
"Naanananaana, dat vind ik helemaal niet erg..."

"Wat je zegt ben je zelf. Taadatadaada!"

Mocht je denken dat ik het over kleutertjes heb,




Deze zelfde Hans 
(ooit hoofdredacteur van het NOS-journaal. Over objectiviteit gesproken.)



Och
Hans zal mij wel snel op de block zetten.

Nou Hans, vertel, wie ben ik dan?


Een moeder beschermt haar dochter ten alle tijden.
Dat snappik.
Zou ik ook doen.
Maar waarom verdwijnt elke vorm van zelfreflectie? 
Kritiek geven is óók beschermen. 
Ik heb ook kritiek op mijn kinderen. Ik waarschuw hen ook.
"Doe je handen maar niet tegen die draaiende cirkelzaag." lijkt mij juist beschermend.
"Lieverd, het is buiten -10. Doe een warme jas aan en handschoenen."
Zo laat ik hen ook zien dat wat ze op tv, in films zien niet altijd in werkelijkheid écht kan. 
Vooral jongetjes moeten daar nogal eens op gewezen worden.

Maar alles wat voor "normale mensen geldt"
mag niet meer over gesproken worden bij moslims.
Zélfs als ze een dochter hebben die moslima is, zoals Jacolientje:






ik ben blijkbaar te ver gegaan:



Kan iemand mij ook uitleggen wáár ik te ver ben gegaan?
Want ze willen allemaal dat ze geaccepteerd worden, maar 
ze vinden dat ze anderen niet hoeven te accepteren.

Da's toch raar.
Althans voor een westerse democraat.
Voor een dictatoriale moslim niet. Dat snap ik.
Maar kom dan ook niet aan met die leugen dat je geaccepteerd wilt worden
als je dat tóch niet wil!








Ik moet ook niet zo direct reageren.
Daar kunnen stoere mannen niet tegen.
niet WAT, maar HOE je het zegt is belangrijk.
Hoe (😜) infantiel dat ook is.




Inderdaad,
Erik blockt gelijk.
Ik wilde dit terug twieten, maarja
dat kan dan niet meer.


Maar Eric is resoluut, daadkrachtig en wenst geen enkele tegenspraak.
Dat houdt alleen maar op joh.
Ook geen vraag. Ja mensen, ook een vraag valt onder de categorie Tegenspraak, Kritiek,
zoals: "heb jij roeftan nou geblockt?"




Maar in zijn bio staat wel



Nou nou nou
die Eric

"de glorie van de schepping is in zijn oneindige diversiteit - respect - Open voor discussie. Discussie = evolution. (BS...BS...? wat betekent BS?..."
BS is in ieder geval een block. We zijn gewaarschuwd.

Mooi man, dat engels tegenwoordig.
En die duidelijkheid voor iedereen. Wat een bullshit.
Eric is echt een wonnabeeblack, een wokie, een deugkleun. (zo, da mostik effe kwait.)


Het Nieuwe Testament

Toevallig weet ik 
- vanwege mijn opvoeding waar bijbelkennis en catechismus verplicht was -
best wel wat van de bijbel.

Ik ben het helemaal met Zihni eens:
het Nieuwe  Testament is ook wat mij betreft een vredelievend, menselijk, apathisch, socialistisch boek.
Jezus was een hippie joh. "Make love, not war." "Peace brother."

Soleyman Mohammad vindt dat minachtend:



Ik kon het weer niet laten om te reageren.
Ook ZIJN MINACHTING vond ik minachtend, 
vooral dat "vereisen bescheidenheid en een open mind"
Dit is zo ....eh... monddood makend. 
"Als je het niet met me eens bent, dan luister je niet goed..."
dus vond ik het terecht om er ook een minder achtende opmerking achter te zetten.

"begrijp dat je dit moeilijk kunt accepteren."



Ok, die laatste zin kwam te hard aan voor een moslim.
Maar ik ben dan ook niet bescheiden en heb geen open mind. Daarvoor moet je star, kritiekloos kunnen geloven.



Rico Wemerman kan ook niet veel hebben.
Ja uitdelen! Anderen afzeiken, uitschelden dat kannie wel.
Maar incasseren dat dan weer niet.



Even later:



Dit is dezelfde Rico
De ander de maat nemen, maar zelf:





waarschuwt in ieder geval vooraf.



Er blijven er niet veel meer over
die NIET geblockt gaan worden door Angeliekske.

Zélfs "realisten".
Je kunt maar beter een liegende fantast zijn, dan mag je Angeliekske volgen.
Als je nog wilt althans.


Angeliek wil rust.
Meiske, zet je mobiel uit en ga een boek lezen.
Internet is niks voor jou. 


Vreemd





Nog iemand die vindt
dat hij meer is dan de MSM
maar wél dezelfde tactieken hanteert.
Probeer een keer te checken of het wel klopt en...hoppa:









Ik zit hier te trillen op m'n accountje...
over 30 minuten valt voor mij het twitterdoek.

En deze fokker wil de "linksen" iets léren.


Kijk, deze jongen gooit een twietje op twitter



en dekt zich maar gelijk in:


Alsof twitteraars huilend in een hoekje gaan zitten als ze geblokt worden door ene Valdar.


Er zijn blocken waar je gewoon trots op kunt zijn:




"Zelfs" 😁bij iemand die de wereld wil redden.
zou je zeggen "ga nou niet blocken, dan komt je boodschap nergens meer aan."

Jasper Bos is een klimaatstrijder. Zegt hij.
Zegt hij.
Ook democraat.
Nee, dat zegt hij inderdaad niet.


Schelden, liegen over klimaat of hem doodwensen: block.

Nou oordeelt u even zelf:
welke van die drie doe ik hier


Op deze

wilde ik antwoorden:

"Maar onze kennis en ervaring over watermanagement is nu toch niet ineens aan grenzen gebonden?"

Was al te laat: Jasper duld geen tegenspraak.
Zo democratisch zijn we niet getrouwd zeg! 

Klimaatdrammers zijn net als .....
(ja, nu was ik wel van plan om te gaan schelden, maar ik hou het op:)
vele voorbeelden uit de geschiedenis.


Is het raar
dat iemand anders bepaalt welke nationaliteit je MOET hebben?
Ik vind van wel.
Nicoleke vindt van niet, dus blokt ze mij.
Vind ik ook weer raar








Geen opmerkingen:

Een reactie posten