zondag 5 februari 2017

een trumpzinnig sprookje

Er was eens een gezin
dat gezellig bij elkaar zat in de huiskamer.
vader, moeder, Truusje, Jantje en Pietje.
Pietje is boos. Da’s minder gezellig. Hij wil een tweede toetje. Krijgt hij niet.
Het lijkt er deze keer op dat zijn vader en moeder niet gaan toegeven.
Pietje loopt tierend van tafel en gaat demonstratief zitten mokken in de hoek van de kamer.
De rest aan tafel kletst door. 

Geen aandacht geven. Niet op letten. Net doen alsof we niet net doen dat we hem negeren.
Jantje houdt zijn dreiging warm door af en toe geluid te geven. Onverstaanbaar. 

Maar zijn gemok wordt wijselijk genegeerd.

Jantje voelt een aansteker in zijn broekzak.
Zal ik? Kan het?
Ze luisteren toch niet naar mij. Da’s hem wel duidelijk.
Wat heb ik te winnen? Wat heb ik te verliezen?
Zal ik? Durf ik?
Ik doe het! En hij steekt het gordijn in de fik.
“Zo!” roept hij nog, “Ha! Da's jullie schuld!”
Maar niemand reageert. Te druk met negeren.
Jantje concludeert “Zie je nou wel!”

Truusje is de eerste: "ik ruik een brandlucht!"
Iedereen ziet nu dat het gordijn al behoorlijk fikt.
Paniek. Gegil. “Oh? Hé? Ohnee! Hoe? Wat?”
Niemand doet echt iets. Verstart? Verstijfd? Versteend?

Jantje is de eerste die in beweging komt:
Hij rent naar het brandende gordijn, trekt het met een ruk van de rails, die afbreekt, maar negeert dat en rent naar buiten, gooit het brandende gordijn op de grond onder de buitenkraan, zet die aan en trapt op de fikkende berg.

Als snel is het gordijn geblust.
Vader en moeder zijn woedend:
“Ben je nou helemaal besodemieterd! Idioot dat je d’r bent! Wie gaat dat betalen? De rails verbogen! Gaten in’t plafond. Had je niet na kunnen denken?”
de vader geeft Jantje een enorme draai om zijn oren.
Ja, Jantje!

RFTS


Mocht je vinden dat ik onzin verzin en uitkraam,
"In het eggie" is het nog véél stompzinniger:


Waanzin met waanzin bestrijden!/?
zoalswethouder Kukenheim heeft een geniaal plan voor het geval dat
Wilders premier gaat worden na 15 maart.
Kukenheim is van D'66. Nou als er één partij is die pleit voor één Europa dan is het wel D'66... en die willen dus Amsterdam van Nederland + EU afscheiden. 
Nogmaals: G E N I A A L !
Ja, dan kun je hier op wachten natuurlijk:




Zelfs de makers van South Park weten niks stompzinnigers meer te verzinnen dan de werkelijkheid.

Arnon Grunberg, toch geen domme jongen, 
vindt zelfs dat als je de Joden NIET (!) noemt,dat je dan een nazi bent.




Sinds Trump zijn wel alle problemen met Kalifaat, ISis, Boko Haram, Syrië,etc. opgelost.
Tenminste; ik hoor of zie er niets meer over.


Olaf Tempelman in VK tipt de gekte die alsmaar gekker gaat worden aan.


Misschien wil Trump dit wel voorkomen: 
(Ach, ik heb wel 16 "dialogen met moslims" geprobeerd.
Gelukkig bestaat er een moslim-kant van het begrip dialoog.
Dialoog hè: dus de enige waarheid. De rest is Kafur.




Goed initiatief. Toch?
En natuurlijk: vrouwen geen toegang.



(06-02-2017)

Theodor Holman schetst waar dit neer toe leidt.
Waarom neemt een Volkert van der Graaf een advocaat?
Niet omdat hij zijn onschuld wil bewijzen. 
Een moordenaar wil bescherming. Bescherming tegen....eh...ja wat of wie eigenlijk?
Zichzelf? Nee, want dan zou hij voor zichzelf levenslang pleiten. (Kan dat?)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten