zondag 5 oktober 2014

Reactie op “Dialoog met moslims #7”

Ik had al eens eerder getweet met “TweetsIslaamNL”.
Dit was zijn reactie op mijn vorige blog “Dialoog met moslims #7”:




Huh?
Probeert hij mij nou te bekeren tot de islam?
Ook
de islam is dus rationeel en wetenschappelijk/logisch.
Dat kan niet. Als je iets wetenschappelijk zeker weet, is het geen geloof.
Pas als je iets aanneemt wat niet wetenschappelijk te bewijzen was, of nog niet mogelijk is, dan noemen we het geloof.
Weten is geen geloven. Geloven doe je als je het niet weet.
Sinds wanneer is een droom of nachtmerrie rationeel wetenschappelijk?
Maar
ik vond het op z'n minst beleefd om te reageren,
ondanks dat er weer geen enkel antwoord werd gegeven op mijn concrete vragen.
Ik twitterde terug:

OK dan,
en ik richt me nu persoonlijk tot jou, “Dawahformankind” (en je medegelovigen.)
ok dus, stel. STEL!
Stel dat ik me tot de islam zou (laten) bekeren. Stel, hè!!
Word ik dan soenniet, sjiiet, alawiet, druus, of noujavulmaarin.....?

Trouwens áls ik moslim word, dan is dat natuurlijk net als jullie uit puur egoïstische overwegingen.
Ik wil niet onthoofd worden. Net als jullie.
Ik wil ook wel in de hemel komen. Jullie ook.
Bang voor de dood. Net als jullie.
Zekerheid verzinnen. Niet hoeven na te denken over onbeantwoordbare vragen. Maar wel altijd gelijk hebben. (Jawel, da's best logisch. Lees je eigen twee maar.) Als een god op deze wereld leven. Dat en nog veel meer wil ik allemaal ook.
Net als jullie.

Daarom; zoveel verschillen wij niet, joh. Alleen jij gelooft in iets wat je niet weet en ik niet. Ik zeg simpel dat ik iets niet weet. (maar blijf er over nadenken. Mijn hersens heb ik dus hard nodig.Daarom wil ik niet dat m'n kop eraf wordt gehakt.)


Al die stromingen zijn natuurlijk het bewijs, dat de islam mensenwerk is. Natuurlijk denk jij dat jij het enige ware gelooft. Jôh...wat denk je dat die ander gelooft?
Bijvoorbeeld:
Een soenniet vuurt een raketje af naar een sjiiet die terugschiet en allebei roepen ze hetzelfde. Hoe kun je zoiets verklaren?
Een compleet in puin gebombardeerde wijk. Honderden doden. Een klein meisje wordt levend onder het puin vandaan gehaald. Iedereen roept dat dat dank zij de wil van allah is. Ja, hij is geprezen. Kijken ze dan echt niet om zich heen en roepen dat die hele puinhoop óók de wil van diezelfde allah is? Nee, dat is dan net de wil van de duivel.
Is dat de logica die je bedoelt in je tweet?

Wie gelooft in de ware allah? Wie heeft er nou gelijk? Want daar gaat het om.
Is het ”hoe meer mensen hetzelfde geloven, des te meer is het waar”?
Wil je mij daarom bekeren? Lijkt me sterk, want dat zou betekenen dat je kritisch moet zijn en (na)denken. Laten dat nou net twee eigenschappen zijn, die taboe en funest zijn voor welke religie dan ook.
Gelukkig voor de religies zijn er genoeg dommeriken. Hoe dommer, des te eerder ze alles geloven, dus des te meer het waar is. Is dit de de logica die je bedoelt?
Of wil je mij bekeren enkel voor jezelf, zodat je een plusje krijgt bij allah voor die 72 maagden.

Nou kun je ook je gelijk krijgen door alle andersdenkenden de kop af te snijden of neer te schieten.
(Of op de brandstapel te zetten. Nee, de christenen worden ook niet vergeten. Maar na 2000 jaar terreur, zijn ze nu even minder zichtbaar, maar reken maar dat ze weer op een nieuwe kans zitten te loeren. Ohja, kruisigen doen jullie moslims ook, hè? Och, ik zal het je nog sterker vertellen: alle drie de monotheistische godsdiensten blijken één en dezelfde natte pot te zijn. Lees dit maar eens: “1+1+1=1 GodsKolere”)

Maar,
tot nu toe…...niets meer van je gehoord.
Misschien ben ik wel reddeloos verloren en staat mij de hellevuur te wachten.
Misschien kun je geen eer aan mij behalen? Geen bonuspunten?
Of klopt je logica niet meer?
Twijfel je nu zelf?
Geef niks joh, zolang je anderen ook maar het recht op twijfelen gunt.
YOLOBOT.

RFTS


PS.

@Dawahformankind heeft via twitter gereageerd. (06-10-2014)
Uiteraard dank ik voor zijn reactie.
Lijkt mij toch weer een poging mij te bekeren, 
maar
oordeelt u zelf:



(09-11-2014) 
Nog maar eens proberen. Wie weet? Aan mij zal het niet liggen.
Dus reageerde ik op een tweet: 




Maar om nou te zeggen, dat die moslims met argumenten komen? Neuhh.
Zij gooien een kreet de wereld in en gaan er van uit dat niemand daar ook maar over nadenkt, dus commentaar, kritiek op kan hebben.

Of.....MAG je er niet over nadenken of kritiek op hebben?
Dan vinden zo ook nog, dat ze mij als ongelovige mogen doden
Dan denken ze echt dat ze boven god staan.
Nou, als ik God was......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten