donderdag 26 juni 2014

Dialoog met moslims #3

Een van de eerste reacties op de vorige 2 blogs:



Weer” slaat op de eerste twitterreeks. Waarin het inderdaad vrijwel onmogelijk bleekt te zijn om over dit onderwerp een uitgebreide dialoog te voeren. Wat je zelf ook zegt:
via twitter is geen dialoog mogelijk.” Vandaar dus deze blogs.

Laat ons zodat wij jou laten” is juist de essentie: Jullie laten ons NIET!
Jullie einddoel is een wereld overheersend Kalifaat. Laat ik nou toevallig ook op diezelfde wereldbol leven, dus gaat het mij wel degelijk aan.
(zie reactie onder eerste blog "dialoog met moslims": Ik neem aan dat ik het woord "zodat" niet als een dreigement hoef op te vatten.) 

Mijn “obsessie” is simpel: ik wil geen sharia. Niet hier in Nederland, maar ook niet in de rest van de wereld. Niemand wil onderdrukt worden. Ook de “gewone Arabier” niet. Hij is toevallig in een islamitische omgeving opgegroeid. Tachtig procent zal het worst wezen. Die doen alleen maar een beetje mee om niet lastig gevallen te worden en zo toch een rustig en gelukkig leven kunnen leiden. 
Ikzelf ben toevallig in een katholiek milieu opgegroeid, maar heb me er op een gegeven moment van los gemaakt. Voor de christenen ben ik dus een ongelovige. Dat kan. Pas sinds zo'n 40 jaar. Na 2 eeuwen van onderdrukking. Als je ongelovige was, kon je op de brandstapel komen te staan. Gelukkig is dat verandert. Dat wil ik graag zo houden.
Bij de moslims kan en mag dat niet. Jullie willen alle ongelovigen vernietigen. Dus mij ook. Dat niet vernietigd willen worden kan ik toch echt geen "obsessie" noemen. Komop zeg! Ik wil simpel “in vrijheid kunnen LEVEN”.

Gezien jouw twitter-account ben jij natuurlijk zelf geobsedeerd door de islam. Dat mag! Zeker mag dat! Maar dan heb ik toch ook het recht om dat niet te zijn. En ik ben ik bang dat die jihadisten mij de vrijheid ontnemen om niet-moslim te mogen zijn.

hopelijk heb ik nu wel een beetje duidelijk kunnen maken,
waar ik het allemaal over heb”.

RFTS

Op twitter en Facebook (en via dit soort blogs) 
gaan ze zelden in op vragen, discussies, kritieken,
De meesten zijn slechts propaganda, 
bijvoorbeeld:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten