zaterdag 22 maart 2014

De pot & de ketel.

100% van de kiezers in Noord-Korea hebben gekozen voor Kim-Jong-Un.
Kijk, dát is nog eens een uitslag! Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld.
En na afloop geen gedoe over coalitiemogelijkheden, gedoogstructuren in de regering, zetelverschuivingen in de kamer, terwijl het GEMEENTERAADSverkiezingen waren.
Die Kim-Un heeft zijn volk perfect geïndoctrineerd.
Dat lukt hier echt niet. Hoe graag "we" ook zouden willen.
Nee?
Denk je echt dat "we" dat niet proberen? Echt wel!
We proberen allemaal de meute te manipuleren. Zelfs Wilders.

Dinsdag kreeg ik op Centraal station van een VVD-Flyer-uitdeler (bestaat dit woord?) een flyer MET een pepermuntje. 
Een pepermuntje? Stink ik zo uit m'n bek?
Denkt hij dat ik met een frisse adem wél VVD ga stemmen?
Rutte reageerde op Wilders geroeptoeter, dat hij er een vieze smaak van in zijn mond had. Maar dat was wel ná de verkiezingen. Dus dat kan het niet zijn. De VVD zal toch niet doelen op de uitdrukking “geld stinkt”? Hallo, de VVD!!

De PVV-ers vierden woensdagavond feest. Wat ze te vieren hadden was mij een raadsel. Ze hadden niets gewonnen. Ook een kunst. Is normaal in de politiek: ook de verliezers hebben gewonnen. Met taal kun je alles. Hoewel deze keer de PvdA en in mindere mate ook de VVD hun verlies wel toegaven. Dan heet het plotseling “ruiterlijk”. Topic was het woord “DREUN”. Totdat....
Wilders vroeg wat ze wilden. “Minder”, natuurlijk. Wie wil dat niet.
Heerlijk die saamhorigheid. Eindelijk weer eens een stukje Collectieve Verontwaardiging. Iedereen was het met elkaar eens. Nou, dan ben ik goed bezig. En slim, natuurlijk. En wat ik vind of zeg moet wel waar zijn. Ik ben fokking wel even goed bezig. Iedereen is het over iets eens. Eindelijk hebben we allemaal gelijk. LEKKURRrr. Zoiets moeten die PVV-ers denk ik gedacht hebben toen ze “minder, minder” stonden te roepen.

Je zal maar PVV-stemmer zijn. Sta je dan met je goeie gedrag en een IQ van 130: Demagogie. Volksmennerij. Opruiing. Tuig. Debielen. Mongolen. Onderbuik. Hersenlozen. En natuurlijk discriminatie en aanzetten tot haat.
Kan dát niet wat minder?”

Dan ga je toch aangifte doen? Spongetje Moscoviets inhuren: geregeld!
Zeggie? Spong doet al de aangifte tégen Wilders?
Hoeveel betalen die? Oh, dat gaan we regelen.

Wat doen journalisten? De bewakers van de democratie? Die gaan naar België! En vragen Philip deWinter om een reactie. Of hij het zelf ook zo gedaan zou hebben? Gelukkig was deWinter slimmer en zegt er geen enkele reactie op te hebben. “Waarom zou ik?” vraagt hij nog.
Maar er is een reden dat mensen PVV stemmen. Er is onvrede. Er is onmacht. Onmacht is dodelijk.
Wie heeft de economische crisis veroorzaakt? Wie moeten deze betalen? Iedereen zzp-er. Banken kunnen niet omvallen. BTW naar 21%. Zorg is te duur. Onderwijs is gereduceerd tot meten. 19.000.000.000.000 Euro blijft onbelast door het belastingparadijs Nederland. 
Er is een manier om Wilders te bestrijden. Pak de problemen aan die de reden zijn waarom men op hem stemt. Maar ja, da's een hoop gedoe.

Ik rij op mijn fiets langs een bankje met een groepje hangende jochies. 13-15 jaar schat ik. Marokkaantjes zie ik. En wat roepen die: “Wilders, Wilders!”
Bij DWDD had Joost Zwagerman als enige een goed weerwoord. Laten we de problemen waar Wilders het over lijkt te hebben eens gaan proberen op te lossen. Bijvoorbeeld: veel PVV-stemmers zeggen dat ze om hele andere redenen op hem stemmen. Ze nemen die rare opmerkingen op de koop toe. Ze stemmen PVV voor natuurlijk meer veiligheid, maar ook voor een betere zorg. Maar in de zorg zijn heel veel Marokkaanse vrouwen werkzaam. Minder Marokkanen betekent dus óók minder “handen aan bed”...

Ja, schande dat scanderende publiek: “Minder, minder.”
Als een voetbalsupporter begint te roepen “Hamas, hamas....” reageert een vol stadion. Het Wilhelmus krijgen ze nooit zo “unisono”.
Als het Nederlands elftal speelt wordt het publiek zelfs aangemoedigd om als “twaalfde man” mee te helpen. Je zal scheidsrechter zijn.
Rutte: “Willen we meer of minder geld?......is geregeld.”

Jakhals Eric vroeg aan enkele Marokkanen wat ze gingen stemmen.
“Wilders! Waarom denk je dat het zo druk is in het theehuis? Al onze banen zijn afgepakt door de Roemenen, Bulgaren, Polen....”

Bij Pownews werd ene Said, de eigenaar van “Altijd Geslaagd” gefilmd:
Hij had aangifte gedaan tegen Wilders.
Enkele citaten:
Mensen die mij na-apen is kankerzielig”. “Wilders, We gaan je kankerdoodmaken, we gaan je moeder ook doodmaken. We gaan je moeder ook neuken ind'r  kankerkont....Fok democratie....” 
En natuurlijk mét middelvinger.
Pfff, sorry voor het taalgebruik van een NIET-PVV-STEMMER.....

De collectieve verontwaardiging was niet van de lucht.” Heerlijk die saamhorigheid. Iedereen was het met elkaar eens. Nou, dan ben ik goed bezig. En slim, natuurlijk. En wat ik vind of zeg moet wel waar zijn. Ik ben fokking wel even goed bezig. Iedereen is het over iets eens. Eindelijk hebben we allemaal gelijk. LEKKURRrr.

RFTS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten